Demonstrasi kutuk pemimpin DAP, PPBM ini bukan anjuran Dewan Pemuda Pas Gelang Patah.

JOHOR BAHRU – Dewan Pemuda Pas Gelang Patah menafikan pihaknya yang menganjurkan demonstrasi membenci pimpinan parti pembangkang lain hari ini.

Ketuanya, Muhammad Fadhil berkata, ia adalah satu fitnah.

“Bukan cara kami berpolitik secara murahan sebegitu. Pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera yang dibawa oleh Pas adalah cara terbaik untuk menyelesaikan masalah yang melanda negara kita pada masa kini.

“Kami amat yakin isu-isu perbezaan ideologi dan pendekatan yang melibatkan pimpinan tertinggi mampu di tangani secara berhikmah oleh pimpinan Pas Pusat,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Muhammad berkata demikian mengulas tindakan sekumpulan pihak yang mendakwa dari Dewan Pemuda Pas Gelang Patah yang mendakwa banyak membantu kemenangan Lim Kit Siang sebagai ahli parlimen tetapi kesal dengan sikap Pengerusi DAP itu kini yang menjadi ‘musuh’ Pas.

Mereka juga mengutuk Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan presiden parti berkenaan, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Justeru, pihaknya akan membuat laporan polis terhadap penganjur demonstrasi tersebut.

Apa yang menjadi keutamaan, menurut Muhammad ialah isu rasuah yang amat kritikal yang mana ia melibatkan seorang Exco daripada pimpinan Barisan Nasional.

“Isu besar seperti inilah yang menjadi fokus utama terutama rakyat Johor yang sekarang di himpit masalah sara hidup tidak kira di dalam ataupun luar bandar,” ujarnya lagi.-MalaysiaGazette