KUALA LUMPUR – Tenaga Nasional Bhd (TNB) meraih dua anugerah emas pada Sidang Kemuncak Anugerah dan Tanggungjawab Sosial Korporat Summit (CSR) kali ke-9 dan Anugerah dan Anugerah Tadbir Urus Baik Global 2017 yang diadakan di Langkawi baru-baru ini.

Pengiktirafan yang diraih bagi Anugerah Program Komuniti Terbaik untuk syarikat yang mempunyai modal pasaran lebih daripada AS$1 bilion dan Anugerah Amalan Tempat Kerja Terbaik.

Anugerah Program Komuniti Terbaik telah diberikan sebagai mengiktiraf komitmen dan tajaan TNB dalam memperkasakan pembangunan hoki di Malaysia, terutamanya dalam kalangan remaja.

Amalan Terbaik Tempat Kerja dianugerahkan untuk menghormati pelbagai kebajikan pekerja TNB melalui pelaksanaan dasar, amalan terbaik dan lain-lain

Sejumlah syarikat 146 dari seluruh dunia menghantar penyertaan mereka untuk 38 anugerah dipertandingkan dalam acara paling berprestij dan paling lama di rantau ini khusus bagi tanggungjawab sosial korporat dan tadbir urus korporat.

Acara ini adalah platform berprestij dan dihormati untuk mengiktiraf amalan CSR dan tadbir urus yang baik daripada syarikat-syarikat serta jenama dari rantau ini dan negara lain. – MalaysiaGazette