KAMPAR – Tiga sekawan maut apabila kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki mereka melanggar sebuah lori membawa muatan surat khabar di kilometer 291.6 Lebuh Raya Utara Selatan arah selatan awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira 4.40 pagi itu ketiga-tiga mangsa yang berusia antara 26 dan 30 tahun maut di tempat kejadian manakala pemandu lori A. Vellusamy, 40, mengalami kecederaan.

Ketua Polis Daerah Kampar Supt Ng Kong Soon berkata mereka yang maut adalah pemandu kenderaan jenis Toyota Hilux, Nishan Singh Dhillon a/l Baidev Singh, 30, serta dua penumpang Rajminder Singh a/l Niranjan Singh, 26, dan Gurdial Singh a/l Swaran Singh, 28.

Katanya kejadian itu dipercayai berlaku apabila kenderaan pacuan empat roda terbabit yang datang dari arah belakang melanggar bucu kanan hadapan lori tersebut yang berada di lorong kiri jalan.

“Akibat pelanggaran itu, lori tersebut telah terbabas sehingga melanggar penghadang tepi jalan sebelum terbalik manakala Toyota Hilux hilang kawalan dan kesemua mangsa tercampak keluar daripada kenderaan,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Kesemua mangsa yang maut  dihantar ke Hospital Kampar untuk dibedah siasat manakala pemandu lori yang cedera dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh bagi mendapatkan rawatan.-BERNAMA