Tan Sri Isa Samad

PORT DICKSON – Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad yakin isu-isu lama yang membabitkannya sebelum ini tidak akan menjejaskan potensi beliau untuk mendapatkan sokongan dan memenangi kerusi Parlimen Port Dickson.

Isa yang juga bekas Menteri Besar Negeri Sembilan berkata, selain daripada dirinya sendiri, calon lain yang bertanding dalam pilihan raya kecil itu juga mempunyai masalah.

“Saya menganggap isu saya hanya sebagai isu dalam permainan politik pada Pilihan Raya Umum ke-14. Ia terpulang kepada pengundi di Port Dickson untuk menilai sama ada mereka lebih mengenali saya, “katanya kepada pemberita ketika merujuk kepada isu pemindahan tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur pada Disember tahun lepas.

Mohd Isa yang ditemui pada sesi kempen di Kampung Bagan Pinang di sini malam tadi, bagaimanapun berharap pengundi akan memberi peluang kepadanya untuk mewakili mereka dalam pilihan raya kecil ini.

Mengulas laporan media yang mengatakan bahawa beliau kembali ke UMNO selepas pilihan raya kecil itu, bekas pengerusi Felda itu berkata, berita itu tidak tepat.

“Tajuk berita berbeza dari kandungannya, saya berkata … fokus saya adalah untuk memenangi pilihan raya kecil ini,” katanya.

Selain Mohd Isa, pilihan raya kecil Parlimen Port Dickson yang merupakan pertembungan tujuh penjuru yang melibatkan calon Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim, pesara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Lt Col Col (R) Mohd Nazari Mokhtar PAS) dan empat calon bebas lain – Mohd Saiful Bukhari Azlan, personaliti media sosial Stevie Chan Keng Leong, Kan Chee Yuen dan bekas pensyarah Lau Seck Yan.

Pilihan Raya Kecil Parlimen Port Dickson diadakan selepas penyandangnya, Datuk Danyal Balagopal Abdullah melepaskan kerusi berkenaan kepada Anwar. – MalaysiaGazette