KUALA LUMPUR – CIMB Bank Berhad dan CIMB Islamic Bank Berhad meningkatkan tahap segmen pelanggan mereka yang lebih mewah, dengan melancarkan manfaat serantau mereka di seluruh ASEAN melalui “Regional CIMB Preferred”.

“Regional CIMB Preferred” membolehkan pelanggan CIMB untuk menikmati kemudahan dan keistimewaan perbankan yang lebih baik di enam negara di ASEAN, tidak kira di mana akaun mereka berdomisil.

Ia menawarkan pembukaan akaun merentas sempadan di negara untuk akaun yang berbeza, pemindahan dana percuma, kadar forex yang lebih rendah dan perkhidmatan perbankan keutamaan di 120 pusat CIMB Preferred dan 1,100 cawangan CIMB di Malaysia, Kemboja, Indonesia, Singapura, Thailand dan Vietnam.

Setiap pelanggan CIMB Preferred juga mempunyai Pengurus Perhubungan yang berdedikasi untuk keperluan pengurusan kekayaan.

CIMB adalah satu-satunya bank Malaysia yang menyediakan keahlian keutamaan di ASEAN tanpa syarat minimum aset di bawah pengurusan (AUM) di negara-negara di luar domisil pelanggan.

Malah, pelanggan juga boleh memilih untuk mencalonkan rakan-rakan dan ahli keluarga dengan AUM yang lebih rendah dan di mana-mana bahagian ASEAN, untuk menikmati status Pilihan CIMB selama 12 bulan. – MalaysiaGazette