Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli berucap pada Kongres Nasional Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ke-13 di Pusat Konvensyen IDCC Shah Alam, Selangor. foto SYAFIQ AMBAK, 18 NOVEMBER 2018.

SHAH ALAM – Naib Presiden PKR Rafizi Ramli kesal dengan tindakan pemimpin kanan parti itu yang didakwanya mempertikaikan usaha untuk mengangkat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri yang kelapan.

Lebih buruk lagi Rafizi berkata, perkara itu dibincangkan secara terbuka dalam aplikasi Whatsapp dan Facebook.

Bagaimanapun, beliau tidak menamakan nama pemimpin kanan itu.

“Saya kecewa ada pemimpin kanan bincang dalam Whatsapp dan buat posting dalam Faceboom pertikai usaha nak angkat Anwar jadi PM-8 ke,” katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan pada Kongres Nasional Keadilan Ke-13 2018 di IDCC.

Keterbukaan dalam memperlekeh dan mempertikaikan kemampuan Anwar menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad tambahnya, hanya akan memberi ruang kepada pihak luar untuk mengeruhkan situasi dalaman PKR.

Lantaran itu, beliau berkata, perbezaan pendapat dilontarkan itu sama sekali boleh menjurus kepada cubaan merendah dan mempertikaikan bakal Presiden PKR.

“Beza pendapat boleh tapi tidak boleh bab siapa nak jadi Perdana Menteri yang seterusnya.

“Beza pendapat sehingga kita beri ruang dan peluang orang luar serang PKR, jadi saya minta hentikanlah,” ujarnya. -MalaysiaGazette