Muhammad Amru Al-as dinobatkan sebagai Badang BERNAS pada pameran Pertanian, Hortikultur dan Pelancongan Agro (MAHA) 2018 baru-baru ini.

KUALA LUMPUR – Rezeki memihak kepada pelajar tahun akhir UiTM Melaka, Muhammad Amru Al-as apabila dia dinobatkan sebagai Badang BERNAS pada pameran Pertanian, Hortikultur dan Pelancongan Agro (MAHA) 2018 yang berakhir baru-baru ini.

Muhammad Amru, 23, yang juga merupakan pelajar tahun akhir bidang Pengurusan Perladangan dan Agro-teknologi berjaya memikul bebanan beras sebanyak 150 kilogram selama 2.10 minit mengalahkan 22 peserta lain.

“Insya-Allah, beras yang dimenangi ini akan saya kongsikan bersama pensyarah serta kawan-kawan yang lain juga keluarga saya di Perak.

“Sebenarnya sayaa berkunjung  bersama rakan-rakannya dan tidak menyangka penyertaannya membawa tuah.

“Kami ke Laman Padi dan mendapat tahu BERNAS (Padi Beras Nasional) menganjurkan pertandingan ini. Lalu saya terus ambil keputusan untuk mengambil bahagian.

“Saya memang tiada membuat apa-apa persiapan dan Alhamdulillah, rezeki berpihak kepada saya,” ujarnya lagi.

Sementara itu, majlis penyampaian hadiah disempurnakan oleh Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd. Sallehhudin Hassan serta Timbalan Ketua Setiausahanya (Pembangunan), Datuk Salim Parlan dan Pengarah Ketua Bahagian Pihak Berkepentingan BERNAS, Abdul Rahman Mohd Nasri. – MalaysiaGazette