Home Nasional Hujan berterusan Pantai Timur, Barat

Hujan berterusan Pantai Timur, Barat

KUALA LUMPUR- Hujan di kawasan pantai di negeri-negeri Pantai Timur berlaku pada awal pagi ini sehingga 4 Januari 2017.

Manakala kawasan pantai negeri-negeri di Pantai Barat pula dijangka menerima hujan pada awal pagi mulai dari 5 Januari 2017 hingga penghujung tempoh tinjauan.

Jabatan Meteorologi Malaysia berkata, hujan dan ribut petir di satu dua tempat dijangka berlaku di semua negeri pada waktu petang dan awal malam.

Sementara itu cuaca di Sarawak hujan di beberapa tempat di kawasan pantai semua bahagian pada waktu pagi.

Hujan dan ribut petir di beberapa tempat di sebahagian Timur Sabah. Bahagian Timur Sabah dijangka menerima hujan yang menyeluruh pada 5 dan 6 Januari 2017.

Hujan dan ribut petir di satu dua tempat di semua bahagian pada waktu petang dan awal malam, kecuali bahagian Timur Sabah yang dijangka menerima hujan yang menyeluruh pada 5 dan 6 Januari 2017.

Jabatan itu juga memaklumkan hujan berterusan di Negeri Sembilan (daerah Jelebu, Jempol, Tampin, Kuala Pilah dan Rembau), Melaka dan Johor (daerah Segamat, Tangkak dan Muar) lewat pagi ini hingga pagi esok

Selain itu, hujan juga melanda Pahang (daerah Bentong, Temerloh, Bera dan Rompin), Kelantan (daerah Pasir Puteh, Machang, Tanah Merah, Jeli dan Kuala Krai) dan Terengganu (daerah Besut, Setiu, Kuala Nerus, Kuala Terengganu, Marang, Hulu Terengganu dan Dungun). – MalaysiaGazette