KUALA LUMPUR – Peminat Bollywood kini boleh tersenyum lebar apabila saluran terbaru Tara HD yang bersiaran di saluran Astro 108 menggantikan Vee Variasi kini membawakan hiburan Hindi khas, Bollywood Express, Sensation SRK dan Bolly Stage setiap Ahad.

Ini kerana program itu memberikan lebih kepuasan kepada penonton kerana Tara HD dalam bentuk definisi tinggi (HD).

Naib Presiden Kanan, Kumpulan Pengurusan Kandungan Astro, Dr. Rajamani Chellamuthu berkata, mereka komited dalam membawakan kandungan terbaik kepada penonton.

“Tahun lalu, kami melancarkan Tara HD, saluran pertama yang menyajikan hiburan Hindi selama 24 jam di negara ini untuk memberi pelbagai seleksi kandungan hiburan Bollywood.

“Kini, kami bawakan tiga rancangan terbaharu yang pastinya menjadi hadiah istimewa kepada peminat Bollywood,” katanya pada sidang media baru-baru ini.

Berdurasi 30 minit, Bollywood Express yang bersiaran jam 7 malam menampilkan selebriti Melayu popular yang juga peminat tegar Bollywood. Mereka akan melakukan lakonan semula, tiru gaya, menyanyi dan berkongsi apa saja mengenai Bollywood termasuk bintang pujaan mereka.

Antara selebriti tempatan terbabit dalam rancangan itu adalah Datuk Jalaluddin Hassan, Siti Nordiana, Azad Jasmin, Nubhan, Dewi Liana, Seriestha, Firman, Abby Yus, Miera Liyana, Najwa P. Ramlee, Erra Fazira, Amyra Rosli, Amar Bahrin, Syamel, Ernie, Tegar, Fauziah Latiff dan Marsha Milan Londoh.

Bolly Stage pula memberi peluang kepada pencinta muzik Bollywood untuk menyanyi bersama penyanyi kegemaran mereka dan menikmati karya muzik luar biasa yang tidak pernah dialami sebelum ini.

Selain itu menerusi program yang ke udara pada pukul 6.30 petang ini penonton akan dihiburkan dengan persembahan muzik selama 30 minit bersama Abhijeet Bhattacharya, Palak Muchha dan Armaan Malik pada episod tertentu.

Sensation SRK yang dapat disaksikan pukul 7.30 malam akan membawa penonton melayari kehidupan bintang paling popular dan berkarisma dalam dunia hiburan Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan.

Program 13 episod itu memaparkan kisah kehidupan SRK dari awal pembabitannya sehingga menjadi bintang Bollywood terkenal.

Antara babak menarik yang dapat disaksikan menerusi program itu termasuk ketika dia bergelar pelajar, kemudian berjinak-jinak dengan pementasan teater, kisah cintanya dengan Gauri, pengorbanan dan kepayahan hidup di Mumbai.

Cerita hubungannya dengan beberapa bintang terkenal dan jatuh bangkit kerjayanya juga dipaparkan.

Pelanggan boleh menonton TARA HD dengan melanggan pada harga RM7 untuk tiga hari, RM10 (tujuh hari) dan RM25 (30 hari).

Selain itu, pelanggan Astro boleh menonton Tara HD menerusi aplikasi Astro on the Go (AOTG) dengan saluran berdefinisi tinggi (HD).

Langganan AOTG termasuk dalam pakej Super Pack Plus, Super Pack, Multi room, Sports Pack dan Value Pack tanpa sebarang caj tambahan dikenakan. Manakala bagi pelanggan Astro dengan pakej lain, ia boleh dibeli pada harga RM10.60 untuk sebulan. – MalaysiaGazette