Arsene Wenger bersedia menunjukkan jalan keluar kepada Mesut Ozil dan Alexis Sanchez apabila menyenaraikan penggantinya akhir musim ini. Foto: Metro.co.uk

ENGLAND –  Bintang antarabangsa Perancis, Kylian Mbappe dan Alexandre Lacazette mendahului senarai pendek pemain Arsenal bagi menggantikan Alexis Sanchez dan Mesut Ozil.

Ozil dan Sanchez, masing-masing berusia 28 tahun mempunyai kontrak berbaki 14 bulan lagi bersama Gunners di Stadium Emirates.

Kini laporan terkini mendakwa kedua-dua bintang itu menolak kontrak baharu untuk kekal bersama kelab itu.

The Gunners difahamkan akan terus berusaha untuk berunding dengan kedua-dua pemain itu tetapi Arsenal dikatakan sudah menyerahkan kalah dalam usaha itu dan menyenaraikan dua bintang Perancis menggantikan Ozil dan Sanchez.

Penyerang berbisa Lyon, Alexandre Lacazette mendahului senarai Arsebe Wenger untuk menggantikan Alexis Sanchez di stadium Emirates akhir musim ini. Foto: AFP
Penyerang berbisa Lyon, Alexandre Lacazette mendahului senarai Arsene Wenger untuk menggantikan Alexis Sanchez di Stadium Emirates akhir musim ini. Foto: AFP

Musim lalu, Arsenal telah meletakkan bidaan £28 juta untuk Lacazette tetapi ditolak kelab Lyon.

Pun begitu, Lacazette difahamkan bersedia meninggalkan Lyon akhir musim ini dan Arsenal bersiap sedia mengambil kesempatan itu untuk mengikat khidmat pemain berkenaan.

Sementara itu, Mbappe, 18, salah seorang pemain muda digeruni di pentas Eropah dan Wenger mengakui percubaannya untuk mendapatkan pemain itu musim lalu gagal.

Dalam perkembangan lain, Wenger masih belum memutuskan mengenai masa depannya di kelab itu dan dia dijangka menandatangani kontrak dua tahun bersama the Gunners dalam tempoh terdekat.

Pengurus kelahiran Perancis itu difahamkan akan diberi kuasa untuk merombak pasukannya akhir musim ini. – MalaysiaGazette