Provokasi punca ‘kekecohan’ ahli Armada, Pemuda UMNO

KUALA LUMPUR – Hari ini berlaku kekecohan antara ahli Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan ahli Pergerakan Pemuda UMNO.

Insiden di Sunway Putra Mall berhampiran Ibupejabat UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) itu menjadi tular di media sosial.

Masing-masing mempertahankan puak mereka dan menjadikan modal politik sesama mereka.

Ia bermula apabila Exco Armada, Ashraf Mustaqim Abdul Munir dan rombongan hadir di PWTC bagi menghantar surat jemputan kepada Presiden UMNO menyertai forum Nothing To Hide 2.0.

Kehadiran mereka ‘disambut’ oleh Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Armand Azha dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Mohd. Razlan Muhammad Rafii.

Provokasi sesama mereka menyebabkan kekecohan dan seperti sifir ilmu psikologi, ia pasti berlaku caci mencaci dan kutuk mengutuk.

Nasib baik kekecohan itu berjaya dileraikan polis dan keadaan menjadi tenang semula.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Mohd. Sukri Kaman dalam satu kenyataan berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan lanjut terhadap isu itu.

Tiada notis pemberitahuan di bawah Akta Perhimpunan Awam 2012 dikemukakan kepada pihaknya.
Apa pun, sudah pasti pemimpin Armada dan Pemuda UMNO akan mempertahankan ahli-ahli masing-masing sedangkan ia tidak mencerminkan budaya politik matang.

Hendak cari salah, dua-dua salah dan politik menggunakan provokasi seperti itu wajar dihentikan.

Hendak hantar surat hantar sahajalah dan hendak terima surat terima sahajalah.- MalaysiaGazette