Dr. Mahathir Mohamad

KUALA LUMPUR – Belum pun tahu siapa dalang disebalik insiden Nothing To Hide 2.0, Tun Mahahthir Mohamad awal-awal lagi membayangkan ia angkara Perdana Menteri.

Malah beliau tidak menolak kemungkinan berlaku rusuhan lebih besar sekiranya BN di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Razak kalah dalam pilihan raya kelak.

“Saya khuatir cara ini (rusuhan) lebih besar diadakan kalau Najib kalah dan membolehkan isytihar darurat diciptakan rusuhan, huru hara boleh darurat diisytiharkan dan parlimen akan ditangguh

“Undang-undang akan diketepikan. Ini satu petanda cara ganas akan digunakan tapi saya tidaklah,” ujarnya dalam sidang video di media sosial Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) petang ini.

Pengerusi PPBM dan Pakatan Harapan itu berkata demikian mengulas insiden yang berlaku pada forum Nothing To Hide 2.0 yang dihadirinya baru-baru ini.

Menurut Mahathir, semasa kejadian, beliau masih mahu menjawab soalan berkenaan isu Memali seperti yang ditanya oleh mereka yang hadir.

“Saya tak fikir jadi buruk saya masih ingin beri jawapan..saya kata separuh SOP polis kalau datang dengan parang untuk bunuh makna mereka sanggup terima balasan polis yang mahu pertahan diri mereka,” ujarnya.

Mengulas insiden yang sama, beliau tidak menolak kemungkinan ia berpunca daripada penyokong Najib walaupun tidak semestinya ahli-ahli UMNO.

Beliau juga menegaskan, insiden sedemikian tidak sedikit pun menghalangnya daripada terus berceramah atas pentas politik menentang BN.- MalaysiaGazette

Comments are closed.