Ifa Raziah dan Roslan Shah macam tidak malu asyik bergaduh di laman sosial sejak dua tiga hari ini.

KUALA LUMPUR – Penyanyi dan pengacara Ifa Raziah membuat laporan polis terhadap Roslan Shah bagi menafikan dakwaan dia mengupah pembunuh upahan untuk menembak artis berasal dari Singapura itu.

Laporan yang dibuat di Ibupejabat Polis Daerah Sentul semalam dan Ifa kesal dengan tuduhan bekas rakan baiknya dalam industri seni itu.

“Bayangkan betapa lama kami berkawan, tak sangka begini pula jadinya. Tak tergamak saya sampai sanggup nak mengupah pembunuh upahan untuk menembaknya walaupun diakui ada perselisihan faham antara kami.

“Tuduhannya itu melampau seolah-olah saya seorang penjenayah besar. Malah saya pun sudah sejuk hati terhadap persengketaan yang berlaku sebelum ini,” katanya dipetik dari sebuah portal online.

Ifa membuat laporan polis sebagai langkah berjaga-jaga atas nasihat Presiden Seniman, Zed Zaidi.

Sebelum itu, Roslan semalam juga telah membuat satu laporan polis di Johor Bahru, Johor yang mendakwa Ifa mengugut untuk membunuhnya.

Laporan itu dibuat berdasarkan sebuah klip video yang telah dimuat naik di media sosial memperlihatkan pembantu peribadi Ifa yang dikenali sebagai Bob bergurau dengan Roslan sambil membuat bunyi ala tembakan.- MalaysiaGazette