KUALA LUMPUR, 18 Jan -- Vokalis kumpulan Flybaits Mohd. Amani Abdullah atau Fredo melakukan persembahan ketika sidang media Konsert Kenangan Lalu Bersama Fredo Flybaits hari ini. Konsert itu akan diadakan di D'Saji Titiwangsa pada 2 Februari depan, dengan harga tiket dijual pada RM100 hingga RM300. --fotoBERNAMA (2018) HAK CIPTA TERPELIHARA

KUALA LUMPUR – Bekas vokalis kumpulan Flybaits yang popular pada era 1980-an dengan lagu ‘Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta’ bakal menggegarkan Restoran Terapung D’Saji KL Titiwangsa di sini pada 2 Februari depan.

Konsert ‘Kenangan Lalu Bersama Fredo Flybaits Ft The Flinstones’ yang dijadualkan bermula pukul 7.30 malam itu bakal mempersembahkan 16 lagu popularnya termasuk lagu-lagu malar Flybaits buat peminatnya.

Menurut Fredo atau nama sebenarnya Mohd Amani Abdullah, konsert itu diadakan bagi mengumpul dana untuk menampung kos rawatan isterinya Suzlynna Mustapha, 53, yang perlu melakukan pembedahan.

“Emergency Konsert Showcase ini merupakan antara usaha saya untuk bantu isteri yang perlu lakukan pembedahan tumit kakinya dan rawatan lanjutan,” katanya pada sidang media mengenai konsert itu di sini, hari ini.

Biarpun usianya sudah mencecah 67 tahun, faktor umur tidak menghalang Fredo untuk membuktikan beliau masih bertenaga di atas pentas persembahan dan tidak pernah berniat bersara daripada karier itu.- BERNAMA