Idris Haron.
Idris Haron.

KUALA LUMPUR – Pengerusi Barisan Nasional (BN) Melaka, Datuk Seri Idris Haron menempelak tindakan pembangkang yang cuba mengaitkan nama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam kes rasuah di Arab Saudi.

Idris membidas tindakan pembangkang yang cuba memainkan isu tersebut bagi mencetuskan kekeliruan rakyat dan mempercayai pembohongan yang cuba mereka kaitkan dengan Najib.

“Ini satu kaedah matlamat menghalalkan cara oleh pihak tidak bertanggungjawab dan yakin datang dari pembangkang yang cuba membunuh karier PM, sehingga tergamak melibatkan PM dalam skandal rasuah itu,” beliau dipetik berkata hari ini.

Idris mengulas laporan sebuah portal berita yang menyiarkan agensi penyiaran dokumentari media antarabangsa, BBC bertajuk House of Saud: A Family at War yang mengaitkan Putera Turki Abdullah Al Saud dalam skandal 1MDB.

Ujarnya, tuduhan itu juga supaya pembangkang dapat mencapai segala yang dihajatkan bagi melaksanakan agenda busuk dan buruk sekali gus memporak-perandakan negara.

Tambah Idris, tindakan mereka menggunakan media antarabangsa jelas memperlihatkan serangan mereka telah ditangkis dengan bukti, fakta dan angka yang sahih lebih-lebih lagi negara berada di tahap berprestasi baik selain penguatkuasa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut menjalankan tugas dengan cekap. – MalaysiaGazette