Home Nasional Uji Rashid kena halau, Noh lulus rumah PPR

Uji Rashid kena halau, Noh lulus rumah PPR

Noh (tengah) menunjukkan permohonan rumah PPR dari Uji Rashid (kiri) di pejabat Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan di Putrajaya.

KUALA LUMPUR – Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar memberi kelulusan khas kepada penyanyi veteran Uji Rashid untuk memiliki sebuah rumah Program Perumahan Rakyat (PPR).

Katanya, penyanyi yang terkenal dengan lagu Antara Kau dan Aku itu mengunjungi pejabatnya di Putrajaya semalam, memohon sebuah rumah PPR.

“Sempat berbual dengan penyanyi veteran yang banyak berjasa dalam industri muzik tanah air, Uji Rashid yang datang ke pejabat saya tadi (semalam).

“Beliau ada memohon rumah PPR sebelum ini dan saya diberi maklum beliau akan diminta keluar dari rumah sewa di Ampang dalam masa terdekat atas sebab yang sangat menyedihkan.

“Memandangkan permohonannya menepati syarat, saya beri kelulusan khas untuk beliau dan keluarga mendiami PPR dengan segera,” kata Noh dalam status akaun Facebook beliau, semalam.

Noh berharap, semoga dengan bantuan kementeriannya itu dapat meringankan beban dan memberi sinar baharu dalam kehidupan Uji sekeluarga. – MalaysiaGazette