Home Sukan Man United sambung kontrak Young

Man United sambung kontrak Young

Ashley Young. Foto The Sun.

LONDON – Ashley Young menerima berita gembira berganda apabila Manchester United melanjutkan kontraknya selama setahun dengan menambah tempoh pilihan selama setahun.

Minggu lalu, Young, 32, disenaraikan Gareth Southgate di dalam skuad England bagi menghadapi dua perlawanan persahabatan.

Sejak awal musim ini, pemain pertahanan kiri itu mempamerkan prestasi terbaik di United sekali gus menafikan peluang Luke Shaw daripada pasukan itu.

Kontrak bekas pemain sayap Aston Villa di Old Trafford dijangka berakhir musim ini namun aksinya di bawah kendalian Jose Mourinho menyaksikan dia dipanggil menyertai skuad kebangsaan pada November.

Young berada di bangku simpanan ketika aksi suku akhir Piala FA yang menyaksikan mereka menang 2-0 ke atas Brighton & Hove Albion namun dibawa masuk pada separuh masa kedua bagi menggantikan Shaw yang masa depannya di kelab itu semakin samar.

Shaw hanya beraksi selama 15 kali bersama United musim ini, dan menyertai tujuh perlawanan Liga Perdana Inggeris.

Young yang menyertai kelab itu dari Villa pada 2011 sebagai pemain sayap beralih menjadi pilihan sebagai pertahanan kiri.

England berkunjung ke Belanda pada awal pagi Sabtu ini dan dijadual menentang Itali awal pagi Rabu depan untuk persediaan mereka ke Piala Dunia di Russia, Jun ini. – MalaysiaGazette