KUALA LUMPUR – Beberapa jalan utama di ibu negara akan ditutup Ahad ini bersempena perlumbaan berbasikal Le Tour de Langkawi (LTdL) 2018 bermula 1.30 tengah hari sebelum dibuka semula secara berperingkat pada 4 petang hari yang sama.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Kuala Lumpur ACP Zulkefly Yahya berkata jalan yang terlibat ialah Kampung Cheras Baru, Jalan Kuari, Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2), Jalan Cheras, Jalan Tun HS Lee, Jalan Kinabalu, Masjid Negara dan Jalan Sultan Ismail.

Turut terlibat ialah Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Raja, Dataran Merdeka, Leboh Pasar Besar, Jalan Hang Lekiu, Jalan Tun Perak, Jalan Raja Chulan, Jalan P. Ramlee dan Jalan Ampang, katanya dalam kenyataan hari ini.

Sehubungan itu, Zulkefly menasihatkan pengguna jalan raya supaya merancang perjalanan dan menggunakan jalan alternatif, menggunakan pengangkutan awam serta sentiasa mematuhi peraturan lalu lintas serta arahan anggota polis yang bertugas.

LTdL 2018 mempunyai lapan peringkat merentasi lapan negeri dengan jarak keseluruhan sejauh 1,341 km, bermula di Kangar pada 18 Mac dan tamat di Kuala Lumpur Ahad ini.-BERNAMA