Argentina, Croatia
Argentina kini bergantung kepada keputusan perlawanan pasukan lain untuk menghidupkan peluang yang tipis mara ke pusingan seterusnya.

NIZHNY NOVGOROD, Rusia – Croatia merupakan negara keempat menempah tiket ke pusingan kalah mati 16 pasukan setelah membenam Argentina 3-0 dalam perlawanan kedua Kumpulan D awal pagi ini.

Keputusan tersebut sekali gus memberi bayangan pasukan dari Amerika Selatan itu akan pulang awal ke negaranya.

Argentina tidak melakukan apa-apa serangan sepanjang perlawanan manakala Croatia membuka tirai jaringan akibat kesilapan penjaga gol.

Lambungan lemah Willy Caballero kepada rakan sepasukan pada minit ke-53 membolehkan Ante Rebic  meledakan jaringan pembukaan.

Luka Modric melebarkan jurang gol ketika perlawanan berbaki 10 minit manakala Ivan Rakitic memastikan pasukannya mengutip tiga mata pada lewat perlawanan.

Pada perlawanan itu, kapten Argentina, Lionel Messi tidak mempamerkan aksi yang baik dan kelihatan hilang punca terutamanya pada awal perlawananm, malah tindakan Jorge Sampaoli membuat pertukaran ke atas pemain itu agak lewat dan tidak membawa sebarang perubahan.

Croatia kini mengutip enam mata dalam persaingan peringkat kumpulan. Argentina kini bergantung kepada keputusan perlawanan pasukan lain untuk menghidupkan peluang yang tipis mara ke pusingan seterusnya.

Jika Iceland menewaskan Nigeria dalam perlawanan kumpulan D malam ini, Iceland cuma memerlukan keputusan seri ketika berhadapan Croatia dalam pelrwlawanan terakhir.

Croatia akan berhadapan dengan Iceland pada perlawanan terakhir peringkat kumpulan manakala Argentina pula akan bertemu Nigeria. – Agensi