Dr Ibrahim Ali
Dr Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR – Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) merafak sembah menjunjung kasih kepada Yang di-Pertuan Agong atas kemangkatan Paduka Ayahanda Sultan Ahmad Shah Al Musta’in Billah ibni Almarhum Sultan Abu Bakar.

Presidennya, Datuk Paduka Dr. Ibrahim Ali berkata, kemangkatan Almarhum baginda di bulan Ramadan, pada pagi hari Nuzul Quran adalah petanda keberkatan kemuliaan Almarhum sebagai seorang raja yang berdaulat dan penuh kasih seorang raja dan rakyat.

“Dengan perasaan yang amat sedih saya dan Ahli Dewan Tertinggi Perkasa dan Parti Putra merafak sembah takziah menjunjung kasih kepada Duli Yang Maha Mulia Yang di-Pertuan Agung yang juga Pemangku Sultan Pahang.

“Serta juga kerabat diraja negeri Pahang atas Kemangkatan Paduka Ayahanda Sultan Ahmad Shah Al Musta’in Billah ibni Almarhum Sultan Abu Bakar.

“Pemergian Almarhum sudah pasti ditangisi rakyat Pahang dan rakyat Malaysia seluruhnya,” katanya dalam kenyataan kepada media di sini, hari ini.

Sultan Ahmad Shah mangkat di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur kira-kira jam 9 pagi ini.

Berita sedih kemangkatan Sultan Pahang kelima itu turut dikongsikan cucundanya, Tengku Puteri Iman Afzan di Instagram.

Berita kemangkatan itu turut dimaklumkan oleh Exco Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Christopher Raj di Twitter

Menurut Ibrahim yang juga Presiden Putra, keprihatinan Almarhum dengan masalah rakyat menjadi kenangan serta nostalgia rakyat sepanjang masa.

“Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Almarhum dan ditempatkan bersama para solihin,” katanya. – MalaysiaGazette