Datuk C. Sivarraajh. foto HAZROL ZAINAL, 16 JANUARI 2019.

PETALING JAYA – Bekas Ahli Parlimen Cameron Highlands, C. Sivarraajh mendoakan agar keluarga Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tabah menghadapi dugaan berikutan penularan video intim yang mengaitkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu bersama seorang lelaki.

Naib Presiden MIC itu berkata, pada hakikatnya setiap pemimpin tidak patut lupa tujuan dan niat mereka berkecimpung dalam politik dan fokus harus diberi pada isu-isu yang diperjuangkan.

Menurutnya, rakyat perlu menolak budaya politik toksik.

“Saya memilih untuk membiarkan pihak-pihak berkuasa untuk mengenal pasti kesahihan dan penglibatan individu-individu yang dinamakan dalam rakaman tersebut dan ia adalah langkah terbaik untuk kita semua.

“Sesungguhnya, budaya politik sebegini adalah sesuatu yang sangat menyedihkan dan tindakan-tindakan bersifat ‘Gutter Politics’, pembunuhan karakter, fitnah dan sebagainya masih berakar kuat di politik tanah air dan insiden terbaharu membuktikannya.

“Yang pasti tindakan ini sememangnya bertujuan untuk memenuhi kepentingan politik sesetengah individu mahupun pihak yang jelas kemaruk kuasa dan saya mengutuk sekeras-kerasnya tindakan yang tak bertanggungjawab ini,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Kenyataan beliau menyusul berikutan penularan isu video seks luar tabii yang didakwa melibatkan lelaki mirip pemimpin kanan Pakatan Harapan.

Tambah beliau, landskap politik negara ini memerlukan perubahan dan ia hanya akan berlaku jika lebih ramai golongan muda diberikan ruang dalam politik.

“Cuma, jika budaya politik seperti ini masih berakar, malah terus digunakan dan dicerminkan kepada anak-anak muda melalui tindakan-tindakan seperti ini, bagaimana kita nak mengharapkan mereka melibatkan diri terlebih dahulu?

“Pesanan saya kepada anak-anak muda yang baca tulisan ini, inilah hakikat dan rupa politik atasan tanahair yang sebenar penuh dengan muslihat dan tipu helah yang berteraskan kepentingan peribadi sesetengah individu semata mata,” ujarnya. – MalaysiaGazette