KUALA LUMPUR – Pelakon, Shaheizy Sam akhirnya tampil memohon maaf kepada penganjur setelah dikecam gara-gara menggantung vape di leher ketika menjadi penyampai dalam acara Anugerah Bintang Popular Berita Harian Ke-33 (ABPBH 33) malam tadi.

Menerusi video yang dimuat naik di Instagram, pelakon itu turut meletakkan kesalahan ke atas dirinya sendiri terhadap isu yang timbul.

“Hari ini Sam sedar ramai yang bising di sosial media tentang apa yang jadi di ABPBH semalam. Jadi Sam nak minta ampun maaf beribu-ribu ampun sangat-sangat terutama sekali kepada ABPBH dan TV3 di atas kecuaian dan kelalaian diri Sam.

“Tak ada orang lain yang salah, memang diri Sam yang salah. Terus terang Sam cakap dalam keadaan yang nervous malam tadi, di backstage yang lengang, yang tak ada orang… Sam hanya memfokuskan untuk buat yang terbaik,” jelasnya.

Semalam, pengendali akaun Facebook Public Health Malaysia (PHM) telah mengecam tindakan yang dibuat pelakon itu apabila menggantung vape dileher ketika tampil secara live dalam ABPBH 33.

Menurut Sam, disebabkan terlalu fokus dia sendiri terlupa tentang apa yang dibawanya ke atas pentas.

“Tak ada niat nak mempromosikan semuanya atas cuai dan lalai Sam. Sam minta ampun sangat-sangat. Apa yang tergantung adalah keperluan diri Sam. Ini memang kegunaan diri Sam sendiri.

“Tak adalah sampai niat nak mempromosikan. So, Sam minta maaf sekali lagi… kecuaian diri Sam, kelalaian diri Sam mengundang yang tak elok kepada orang lain,” ujarnya. – MalaysiGazette

1 Komen

Comments are closed.