Musa Sheikh Fadzir

BUKIT MERTAJAM – Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang mengambil pendirian mengetengahkan calon tempatan mewakili parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Pengerusinya, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, pemimpin yang melakukan gerak kerja serta mendekati masyarakat yang dipilih sebagai calon Parlimen kawasan terbabit.

Beliau yang juga Pengerusi UMNO negeri berkata, tiada calon bidan terjun dibawa masuk ke negeri ini untuk mewakili ketiga-tiga parti komponen tersebut.

“Kita (BN) di Pulau Pinang tak import calon luar. Kita pilih pemimpin masyarakat bukan calon lompat dari satu tempat ke satu tempat.

“Secara khususnya bagi UMNO, kita memang kekalkan pemimpin yang buat kerja di kawasan tersebut. Walaupun 2018 kita kalah tapi calon tu duk buat keja kita bagi peluang,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Ketika disoal mengenai calon muka baru, Musa berkata, mungkin sebahagian daripada calon yang dipilih kali ini merupakan muka baru bagi kerusi Parlimen.

“Boleh jadi calon itu dari kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) diberi peluang untuk ke parlimen tapi ada juga penyandang lama yang dikekalkan.

“Apa pun BN Pulau Pinang akan beri tamparan hebat dalam pilihan raya kali ini. Kita akan pastikan dapat lebih daripada dua kerusi Parlimen dimenangi BN negeri,” katanya.

Sementara itu, ketika diminta mengulas sama ada BN negeri akan menampilkan. calon yang mempunyai hubungan kekeluargaan, Musa menegaskan ia bukan prinsip mereka.

“Kita tak dak calon adik beradik. Kita bukan macam parti yang semua keluarga dia bertanding.

“Cucu dia tak ada kalau tak dengan cucu dia sekali  bertanding,” katanya berseloroh. – MalaysiaGazette