Raja Ema.

KUALA LUMPUR – Jelajah Suria Anggun Cotton Collection yang berlangsung di Paradigm Mall, Johor Bahru baru-baru ini berjaya mencuri tumpuan lebih 7,000 pengunjung dengan membawa kelainan menampilkan barisan artis popular 80an, 90an dan terkini.

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abd Majid berkata, pihaknya gembira dengan sambutan baik dari peminat setia di selatan tanah air bagi lokasi pertama siri Jelajah Suria 2023 di selatan tanah air itu.

Dia yang dikenali DJ Lin memberitahu, kelainan sentuhan 80an pada siri jelajah kali ini berjaya menghiburkan peminat yang hadir, sekali gus mengimbau nostalgia lagu yang pernah menjadi fenomena.

“Konsert yang berlangsung itu turut dimeriahkan dengan persembahan hebat dari artis popular seperti Zamani Slam, Raja Ema, Elly AXL, Shidee, Akim & The Majistret, Siti Nordiana, Insomniacks, Nabila Razali, Alyph, Sissy Imann, Bunga, Luqman Podolski, Da Unknown, Wani Annuar dan Aiman Zaidi.

“Antara kelainan yang turut ditampilkan adalah gimik persembahan pembukaan berupa tarian zapin daripada kumpulan Tari Aliff’s Dancers,” katanya.

Sementara itu, pengunjung turut berpeluang menangi hadiah cabutan bertuah seperti motorsikal Modenas MR 3 bernilai lebih RM4,000 dengan hanya membeli ‘Barangan Eksklusif Suria’ yang dijual di Booth ‘KEDAI SURIA’ sepanjang konsert berlangsung dengan minima pembelian sebanyak RM 100.

Mengulas lanjut, DJ lin menambah, Siri Jelajah Suria adalah acara tahunan yang paling dinantikan oleh peminat dan pendengar Suria FM.

“Siri Jelajah Suria merupakan signature untuk Suria FM di mana peminat dan pendengar setia kami sentiasa menunggu penyampai-penyampai Suria FM turun padang bersama-sama dengan rakan artis untuk bertentang mata.

“Untuk jelajah kali ini, kami bersama Anggun Cotton Collection selaku penaja utama serta AC Gas selaku penaja bersama akan berikan kelainan buat para pendengar dengan menengahkan elemen 80-an, 90-an dan terkini bertujuan untuk meluaskan sasaran pendengar Suria FM ke semua lapisan umur,” katanya. – MalaysiaGazette

DJ Lin.