Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal

KUALA LUMPUR – Armada Bersatu mengecam tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang didakwa sengaja menamakan bekas Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamzah Zainudin dalam beberapa pertuduhan yang dikenakan terhadap seorang ahli perniagaan seperti yang dilaporkan oleh media semalam.

Ketuanya, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal mendakwa, pertuduhan tersebut dikenakan terhadap individu lain namun suruhanjaya itu dengan sengaja menyasarkan dan menamakan Hamzah yang bertujuan untuk menjatuhkan imej serta kredibilitinya.

“Ini jelas satu pembunuhan karakter yang dibuat bagi mempengaruhi sokongan rakyat yang semakin meningkat kepada Perikatan Nasional terutamanya menjelang pilihan raya enam negeri yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

“Tindak tanduk SPRM sejak kerajaan campuran Pakatan Harapan dan Barisan Nasional mengambil alih pentadbiran negara telah dikritik hebat termasuk cara badan tersebut mengendalikan isu Hakim Nazlan yang telah mencemar nama institusi badan kehakiman negara,” katanya dalam kenyataan, har ini.

Sehubungan itu Armada mendesak SPRM supaya menjalankan tugas secara profesional agar rakyat tidak melihatnya seolah-olah dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu bagi tujuan lain.-MalaysiaGazette