Antara askar Israel yang mati selepas diserang pejuang Palestin.

TEL AVIV – Regim Israel yang melakukan keganasan terhadap penduduk Palestin mengumumkan enam askarnya mati ketika melakukan operasi ketenteraan dari darat di Gaza.

Mereka yang terbunuh akibat serangan peluru berpandu anti-kereta kebal yang dilancarkan oleh pejuang Palestin.

Askar yang maut adalah Lt. Ariel Reich, 21, dari Jerusalem; Kpl. Asif Luger, 21, dari Yagur; Sgt. Adi Danan, 20, dari Yavne; Halel Solomon, 20, dari Dimona; Erez Mishlovsky, 20, dari Oranit; Adi Leon, 20, dari Nili; Kpl. Ido Ovadia, 19, dari Tel Aviv; Kpl. Lior Siminovich, 19, dari Herzliya; dan Kakitangan-Sgt. Roei Dawi, 20, dari Baitulmaqdis.

The Jurusalem Post melaporkan, selain itu semalam, dua askar dari Batalion ke-77, seorang askar dari Batalion Tsabar dan seorang lagi askar dari Batalion Rotem cedera parah.

Pada pagi Selasa, peluru berpandu anti kereta kebal telah dilancarkan ke arah kenderaan berperisai tentera Israel yang membawa askar dari Briged Givati di utara Semenanjung Gaza.

Kesemua mereka dilaporkan cedera dalam serangan itu.

Pada petang Selasa, diumumkan bahawa dua askar terbunuh di tengah-tengah pertempuran di utara Semenanjung Gaza juga.

Secara keseluruhan, lebih 320 askar IDF telah terbunuh sejak Hamas melancarkan serangannya ke atas Israel pada 7 Oktober.

1 Komen

  1. apa kejadah nyer siar berita tentera Israel yg mati? siap nama penuh dan umur sekali. apa motif berita nie? nk bg rakyat kesian kpd zionis ker ?

Comments are closed.