Mohd Hasbie Muda

KUALA LUMPUR – Mohd Hasbie Muda mengekalkan jawatan ketua pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) bagi sesi 2023 hingga 2026.

Ini merupakan penggal kedua buat beliau yang juga Senator Dewan Negara itu memimpin sayap pemuda Amanah sejak dipilih ke jawatan sama pada 2019.

Timbalan Ketua Pemuda pula adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Tiga, Danial Al Rashid Haron Aminar Rashid.

Manakala Naib Ketua Pemuda I, Muhammad Faris Ariffin dan Naib Ketua Pemuda II, Mohammad Ammar Atan dan Naib Ketua Pemuda III, Mohd Zulhasmi Hassan.

Mohd Hasbie sebelum ini mendapat undian tertinggi sebanyak 387 undi daalm senarai 27 orang dalam Jawatankuasa Pimpinan Pemuda Amanah yang berlangsung malam ini.

Dalam ucapannya, Mohd Hasbie berkata, beliau bersama kepimpinan Pemuda Amanah akan memperkukuhkan sayap pemuda di peringkat nasional, negeri dan kawasan.

“Kita akan perkukuhan pemuda peringkat negeri kawasan dan nasional. Kita tidak akan gopoh untuk melantik jawatankuasa termasuk Ketua Pmeuda Amanah Negeri berasaskan kepada semangat demokrasi.

“Kita akan ambil masa untuk perhalusi bukan sewenangnya untuk lantik dan ke hadapan kita akan berikan komitmen yang terbaik sepanjang tiga tahun mandat,” katanya.

Untuk rekod, sejumlah 572 perwakilan mengundi pada Konvensyen Pemuda Amanah 2023-2026 yang diadakan di Bangsar South di sini malam ini. – MalaysiaGazette