Anggota bomba menjalankan kerja-kerja mengeluarkan mangsa yang tersepit dalam kejadian jengkaut terbalik di tepi lereng bukit dalam kejadian di Lombong Bijih Timah Rahman Hydraulic, Klian Intan, Pengkalan Hulu di sini, pada Selasa. Foto ihsan JBPM Perak

GERIK – Seorang pengendali jengkaut maut selepas jentera yang dikendalikannya terbalik di tepi lereng bukit dalam kejadian di Lombong Bijih Timah Rahman Hydraulic, Klian Intan, Pengkalan Hulu di sini, pada Selasa.

Mangsa, Lum Kok Hon, 56, disahkan maut di lokasi oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) selepas kerja-kerja menyelamat dilakukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pengkalan Hulu.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi JBPM Perak, Sabarodzi Nor Ahmad berkata, ketika anggota penyelamat tiba di tempat kejadian mangsa didapati berada dalam keadaan tersepit di dalam jengkaut tersebut.

“Ketua Operasi bertindak melaksanakan size up seterusnya mengarahkan anggota penyelamat menggunakan peralatan hidraulik dan gergaji bulat bagi mengeluarkan mangsa yang tersepit.

“Mangsa kemudiannya diserahkan kepada pihak KKM untuk tindakan lanjut,” katanya dalam satu kenyataan pada Selasa.

Beliau berkata, operasi tamat sepenuhnya pada jam 3.15 petang. – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here