Tien Long yang mewakili FedEx Malaysia menerima anugerah yg disampaikan oleh imbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Noraini Ahmad di Kuala Lumpur baru-baru ini.

KUALA LUMPUR – Salah satu syarikat pengangkutan ekspres terbesar di dunia, Federal Express Corporation (FedEx) telah menerima Anugerah Kelestarian dan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) Malaysia 2024 dalam kategori Best in Community Engagement & Green Initiatives baru-baru ini.

Ia kali pertama FedEx menerima anugerah dalam kategori itu selepas memenangi tiga kali berturut-turut dalam kategori Sokongan Penglibatan Komuniti Terbaik.

Pengiktirafan itu adalah untuk inisiatif CSR syarikat dan FedEx menunjukkan komitmen memupuk bakat muda dan memupuk minda keusahawanan melalui Cabaran Perdagangan Antarabangsa Pencapaian FedEx/Junior (FedEx/JA ITC), yang memberi manfaat kepada lebih 9,200 pelajar di seluruh Malaysia dalam tempoh 16 tahun sejak penubuhannya pada 2008, katanya dalam satu kenyataan.

“Anugerah itu juga mengiktiraf sumbangan kuat kepada kemampanan di FedEx yang menyediakan sayur-sayuran segar kepada masyarakat Malaysia yang kurang bernasib baik dengan menyokong Treat Every Environment Special (TrEES) dan taman komuniti bandar di Lembah Klang.

“Inisiatif ini adalah sebahagian daripada FedEx Cares, program penglibatan komuniti global yang disokong oleh nilai budaya dan komitmen untuk melakukan kebaikan,” kata kenyataan yang sama.

Baru-baru ini sukarelawan FedEx berkumpul dan menanam 100 anak pokok di Desaru, Johor Bahru dan Balik Pulau, Pulau Pinang sebagai sebahagian daripada ulang tahun ke-30 syarikat itu di Malaysia.

Menurut Pengarah Urusan FedEx Malaysia, Woon Tien Long, pihaknya amat berbesar hati kerana menerima pengiktirafan itu sebagai satu pengiktirafan terhadap komitmen berterusan kami untuk memupuk generasi akan datang dan usaha kami ke arah penjagaan alam sekitar di Malaysia.

“Anugerah ini ditujukan kepada pasukan FedEx atas komitmen mereka yang tidak berbelah bahagi dan untuk pergi ke atas dan seterusnya untuk menyokong komuniti tempat kami tinggal dan bekerja.

“Kami terus mengutamakan kemampanan sebagai satu cara untuk menyampaikan masa depan yang lebih baik di Malaysia dan di seluruh dunia.”

“Anugerah Kelestarian dan CSR Malaysia’ mengiktiraf komitmen tidak berbelah bahagi syarikat dengan visi untuk mencipta impak positif melalui inisiatif CSR untuk memudahkan transformasi sosio-ekonomi di Malaysia,” katanya. – MalaysiaGazette