Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin. - Foto: UMNO Online

KUALA LUMPUR – Keyakinan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi terhadap kemampuan kepimpinan UMNO Sabah untuk membawa parti itu kembali menjadi dominan di negeri tersebut menjadi inspirasi kepada UMNO Sabah.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata, matlamat untuk kembali menjadi parti dominan itu juga selaras dengan perjuangan UMNO Sabah ketika ini.

Malah beliau yang juga Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO menambah, keyakinan itu bakal diterjemahkan dengan merangka beberapa strategi dan pendekatan untuk memastikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) akan kembali mendapat sokongan rakyat Sabah pada Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang.

“Keyakinan presiden berserta penekanan yang diberikan kepada saya dan rakan-rakan akan memastikan inspirasi dan juga cita-cita untuk menjadikan UMNO sebagai parti dominan di Sabah tercapai.

“Ini adalah hasil daripada gerak kerja yang kita lakukan dari peringkat awal dan hasil daripada kesatuan yang ada dengan kepimpinan dan seluruh jentera parti di peringkat akar umbi,” katanya memetik laporan portal UMNO Online hari ini.

Dalam pada itu, Bung Moktar berharap para pembahas pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2024 akan dapat membawa segala isu yang dilontarkan oleh Presiden di samping memberikan cadangan kepada parti untuk memperbetulkan hala tuju.

“Saya berharap pembahas-pembahas yang membawa usul, pencadang dan penyokong termasuklah dari Sabah agar dapat ‘pick up’ isu-isu yang dilontarkan oleh Presiden.

“Ini adalah peluang terbaik untuk para pembahas di seluruh negeri mengetengahkan pandangan mereka dan memberikan cadangan kepada parti untuk memperbetulkan hala tuju pada masa akan datang,” katanya. – MalaysiaGazette