Presiden Barisan Nasional, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden MIC, Tan Sri Vigneswaran serta Timbalan Presiden MIC, Datuk Seri M. Saravanan hadir pada Perasmian Perhimpunan Agung Tahunan MIC ke-78 di Pusat Konvensyen Ideal (IDCC), Shah Alam. Foto MOHD ADZLAN, 15 SEPTEMBER 2024.

KUALA LUMPUR – Kesetiaan yang ditunjukkan MIC tidak ada tolok bandingnya, kata Pengerusi, Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Katanya, parti itu tidak pernah patah semangat dalam apa jua keadaan.

“Walaupun tidak ada dalam kabinet pada masa ini, namun terus memperkasakan parti termasuklah pembinaan Kompleks MIC ketika ini,” katanya ketika berucap pada majlis perasmian Perhimpunan Agung Tahunan MIC ke-78, di sini, hari ini.

Menurut Ahmad Zahid, anda parti itu boleh berada pada tahap yang sukar, sudah pasti kejayaan dikecapi pada masa hadapan.

Tambah beliau, usia MIC yang sudah mencecah 78 tahun, sama seperti UMNO, hanyalah angka dan kematangan dan kekuataan yang menjadi ukuran.

Ahmad Zahid berkata, BN telah memerintah kerajaan lebih 60 tahun dan telah banyak berjasa kepada rakyat dan mereka amat merindui kerajaan BN sebelum ini.

“BN yang ada pada hari ini masih lagi setia sesama sendiri walaupun kita ketika ini hanya sekadar ‘melukut tepi gantang’ dalam kerajaan Perpaduan. Kita bukan tulang belakang, kita bukan dominan lagi,” ujarnya.

Jelasnya, BN menghormati Kerajaan Perpaduan namun pada masa mereka tidak boleh menyekat BN memperkuatkan parti komponennya. – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here