Keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda disambut oleh Timbalan Menteri Luar China, Sun Weidong. FOTO FB Sultan Ibrahim Sultan Iskandar

KUALA LUMPUR- Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim selamat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing Capital, jam 4 petang, hari ini.

Keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda dengan menaiki pesawat peribadi disambut oleh Timbalan Menteri Luar China, Sun Weidong.

Turut hadir Duta Besar China ke Malaysia, Ouyang Yujing; Ketua Setiausaha Kementerian Luar Negeri, Datuk Seri Amran Mohamed Zin; Duta Besar Malaysia ke China Datuk Norman Muhamad.

Sultan Ibrahim turut menerima penghormatan daripada kawalan kehormat anggota Angkatan Tentera China.

Lawatan Seri Paduka Baginda diiringi Menteri Pengangkutan Anthony Loke selaku Menteri Pengiring dan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Nga Kor Ming serta pegawai-pegawai kanan kerajaan.

Turut berangkat mengiringi Seri Paduka Baginda ke lawatan itu, Tunku Temenggong Johor Tunku Idris Iskandar Al-Haj Ibni Sultan Ibrahim.

Lawatan negara Yang di-Pertuan Agong ini adalah di atas undangan Presiden China Xi Jinping bersempena ulang tahun ke-50 hubungan diplomatik Malaysia dan China yang terjalin pada 31 Mei 1974.- MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here