Sebatang pokok tumbang dan menghempap tiga buah kenderaan dalam kejadian di Desa View Kondominium, Jalan Besar di sini, susulan hujan lebat yang melanda petang tadi. Foto Ihsan JBPM KL

KUALA LUMPUR – Sebatang pokok tumbang dan menghempap tiga buah kenderaan di Desa View Kondominium, Jalan Besar, di sini, berikutan hujan lebat pada petang tadi.

Pusat Gerakan Operasi Kuala Lumpur (PGOKL) berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada jam 6.34 petang tadi.

Susulan itu, seramai sembilan anggota bersama sebuah jentera dan EMRS dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Wangsa Maju dikejarkan ke lokasi kejadian sebagai ‘first responder’ untuk kejadian tersebut.

“Setibanya anggota tiba di lokasi terbabit, Komander Operasi Mohamad Arif Nasarudin memaklumkan benar terdapat sebatang pokok telah tumbang dan menghempap tiga buah kenderaan.

“Susulan itu, anggota bertindak memotong pokok terbabit yang turut menghalang lalu lintas di kawasan kejadian mengunakan ‘chain saw’,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Tambah kenyataan itu, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) turut terlibat dalam operasi tersebut.

Bagaimanapun, insiden terbabit tidak melibatkan mangsa dan operas tamat sepenuhnya pada jam 7.39 malam. – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here