Christopher (tengah) bersama pimpina PHEB serta Guan Eng pada majlis penyampaian sumbangan 200 biji bola sepak serta peralatannya kepada 28 buah SJKT di Pulau Pinang.

BUTTERWORTH – Sebanyak 28 buah sekolah Jenis Kebangsaan Tamil di negeri ini menerima sumbangan peralatan bola sepak termasuk 200 biji bola sepak hari ini.

Pemberian tersebut disumbangkan Lembaga Wakaf Hindu Pulau Pinang (PHEB) dengan kerjasama Malaysian Football League, Penang FC serta ShekhinahPR.

Ketua Pegawai Eksekutif ShekhinahPR, Christopher Raj berkata, sumbangan itu bertujuan untuk pembangunan sukan bola sepak  peringkat sekolah dan akar umbi Pulau Pinang.

Jelas beliau, ia juga secara langsung diharapkan dapat membantu menaikkan lagi minat serta impian anak-anak tempatan  menceburi sukan bola sepak.

“Sebagai anak jati Pulau Pinang, saya berharap sumbangan bola sepak dan peralatan bola sepak ini akan menjadi pemangkin kepada pertumbuhan bakat-bakat muda di negeri ini.

“Kita juga akan terus komited dalam membantu pembangunan sukan bola sepak di Pulau Pinang yang mana kami akan terus bekerjasama dengan pihak-pihak berkaitan dalam memastikan setiap bakat tempatan diberi peluang serta platform terbaik untuk berkembang serta diketengahkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Terdahulu, majlis sumbangan itu disempurnakan oleh Naib Pengerusi PHEB, Senator Dr. R.A. Lingeshwaran bersama Christopher Raj dengan disaksikan oleh Ahli Parlimen Bagan, Lim Guan Eng.

Hadir sama, Pengerusi PHEB, RSN. Rayer; Naib Pengerusi PHEB, K. Kumaran dan Pengurus Besar Penang FC yang juga Ahli Lembaga Pengarah Malaysian Football League, Jeffery Chew.

Tambah Christopher,  beliau berharap sumbangan ini mampu menjadi suntikan semangat buat anak-anak muda menggapai impian sebagai pemain negeri seterusnya pemain kebangsaan yang melonjakkan nama negara ke persada lebih tinggi suatu hari nanti. – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here