Mangsa tersepit dalam kereta remuk selepas bertembung sebuah lori - Foto Ihsan Bomba

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki dan seorang wanita cedera dalam kemalangan yang melibatkan sebuah kereta dan lori di Jalan Pulau Indah, Selangor menghala ke West Port, Klang awal pagi tadi.

Komander Operasi, PBK II Mohd Razee Jaffar berkata, kemalangan pada jam 3.21 pagi itu membabitkan sebuah kereta Proton Wira yang dipandu oleh seorang lelaki berusia 40-an bersama penumpang wanita berusia 36 tahun, bertembung dengan lori berhampiran Pelabuhan Klang Free Zone (PKFZ).

Katanya, kedua-dua mangsa tersepit di dalam kenderaan mereka sebelum diselamatkan oleh anggota bomba dari Balai Bomba Pelabuhan Klang.

“Kami berjaya mengeluarkan kedua-dua mangsa dari kenderaan yang remuk, dan mereka segera diserahkan kepada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk rawatan lanjut

“Lapan anggota bomba dengan bantuan dua jentera, termasuk sebuah FRT dan EMRS, dikejarkan ke tempat kejadian sejurus menerima panggilan kecemasan,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Razee, kedua-dua mangsa mengalami kecederaan yang belum dapat dipastikan tahap kecederaannya, namun pasukan perubatan yang tiba di lokasi segera memberikan rawatan kepada mereka sebelum dihantar ke hospital untuk rawatan susulan.

“Keadaan jalan yang gelap serta pergerakan lori berat di kawasan industri mungkin menjadi faktor yang akan dipertimbangkan dalam siasatan.

“Operasi menyelamat berjaya diselesaikan dalam tempoh yang singkat, memastikan kedua-dua mangsa dikeluarkan dengan selamat walaupun keadaan kenderaan mereka rosak teruk,” ujarnya.

Punca kemalangan masih dalam siasatan. – MalaysiaGazette

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here