Home Sukan Arsenal sedia setuju klausa RM484.5j untuk Jan Oblak

Arsenal sedia setuju klausa RM484.5j untuk Jan Oblak

Arsenal sedia bersetuju dengan klausa pelepasan Jan Oblak bernilai RM484.5 juta untuk khidmat pemain itu di Emirates.

ENGLAND – Arsenal sudah bersedia mendapatkan khidmat penjaga gol Atletico Madrid Jan Oblak untuk memperkuatkan gawang gol menjelang musim Liga Perdana Inggeris (EPL) 2018/19.

Pengurusnya, Arsene Wenger melihat Oblak sebagai calon paling sesuai untuk menggantikan Petr Cech di Stadium Emirates untuk memperbaiki kelemahan di gawang gol pasukan.

Laporan di Sepanyol mendakwa Petr Cech masih berbaki kontrak setahun bersama the Gunners manakala kontrak David Ospina juga akan luput pada 2019.

Arsenal telah memasuki pasaran untuk mencari pengganti Cech.

Arsenal dikaitkan dengan beberapa pemain antaranya penjaga gol Bayern Leverkusen Bernd Leno dan Jack Butland dari Stoke City.

Namun menurut laporan, Oblak berada dalam senarai teratas Arsenal dan kelab itu dikatakan sanggup memenuhi klausa pelepasan bernilai £89 juta (RM484.5 juta) yang ditetapkan Atletico Madrid ke atas pemain berusia 25 tahun itu.

Laporan juga mendakwa Ketua Perhubungan Arsenal, Raul Sanllehi sedang menyusun strategi untuk merekrut Oblak dari Atletico Madrid akhir musim ini.

Tetapi the Gunners berdepan persaingan sengit daripada Liverpool.

Jurgen Klopp turut mengintai pemain itu untuk menggantikan Loris Karius dan Simon Mignolet.

Masa depan kedua-dua penjaga gol itu masih terumbang ambing di Anfield.

Paris Saint Germain juta memasuki pasaran mencari penjaga gol baharu dan Oblak pemain utama yang dipantau ketika ini.- MalaysiaGazette