KUALA LUMPUR – CIMB Bank menggondol tujuh penghargaan sebagai pengiktirafan pengalaman pelanggannya yang luar biasa (CX) pada majlis Anugerah Pengalaman Generasi Akan Datang dalam Anugerah Perkhidmatan Kewangan 2019, The Digital Banker.

CIMB memenangi Skor Promoter Cemerlang dan Pengalaman Pelanggan Terbaik – Cawangan, dan menerima Anugerah yang Paling Diakui untuk Terbaik Pengalaman Pelanggan – Pusat Hubungan; Model Perniagaan Pengalaman Pelanggan Terbaik; Penggunaan Terbaik Maklumbalas Pelanggan; Inisiatif Pelanggan Terbaik dan Penggunaan Data Analitikal Terbaik.

Anugerah Skor Promoter Cemerlang, adalah untuk formulasi dan pelaksanaan strategi CX
merentasi bank menerusi metodologi asas yang konsisten.

Pengalaman Pelanggan Terbaik Pengalaman – Anugerah Cawangan, adalah untuk inisiatif yang meningkatkan pengalaman pelanggan merentasi sentuhan utama sambil meningkatkan produktiviti dan kecekapan cawangan

The Digital Banker adalah anugerah berprestij tinggi kerana kriteria yang ketat untuk menilai dan transformasi pengalaman pelanggan, pengalaman pengguna dan inovasi perkhidmatan dan memacu perkhidmatan inovasi dalam institusi kewangan institusi.

CIMB Bank berkata, The Banker Digital dikenali di 170 negara dan meliputi 300,000 cawangan media di seluruh dunia. – MalaysiaGazette