AirAsia menjadi penaja utama Konsert Soul Sisters di Istana Budaya pada 5 dan 6 April ini.

KUALA LUMPUR – Tidak sampai tiga minggu lagi, Konsert Soul Sisters 2019 bakal menggegarkan pentas berprestij Panggung Sari, Istana Budaya (IB) di sini pada 5 dan 6 April ini.

Tiga penghibur popular iaitu Misha Omar, Siti Sarah Raissudin dan Noryn Aziz kini sudah bersiap sedia untuk beraksi serta berkongsi pentas buat julung kalinya merupakan pengalaman berbeza mereka bergelar anak seni.

Menampilkan genre muzik Soul dan R&B, konsert unik itu diterbitkan oleh syarikat produksi persembahan, Edd Razhe Entertainment (ERE) yang dimiliki sepenuhnya oleh
Edd Razhe selaku pengarah urusan.

Justeru, baru-baru ini ERE tampil mengumumkan barisan penaja utama konsert bertaraf antarabangsa itu selain pengisian menarik konsert berkenaan kelak.

Selain AirAsia Berhad selaku penaja utama, konsert yang sama juga mendapat sokongan barisan penaja lain iaitu Suria FM, Stage Tech, Everbest Studio, DoubleTree By Hilton, SHF Skyfood Services, 3 Birds Inc, Laurea Home Furnishing, Crap TV, Salad Atelier, Gato Tour & Travel, Sajian Ambang, Canai 15 Café, By Rinars dan Apple Creative Work Asia.

IMG_9872
Edd Radze

Produser Eksekutif dan Pengarah Urusan ERE, Edd Razhe berkata, pihaknya sangat bersyukur dan menghargai sokongan dari barisan penaja yang membantu merealisasikan konsert terbitan beliau.

Menurutnya, buat masa ini, persiapan konsert hampir dua jam itu sedang rancak dilaksanakan membabitkan tiga artis terlibat yang mendapat pengawasan rapi oleh Pengarah Muzik, Datuk Nasser Abu Kassim serta Pengarah Vokal, Datuk Syafinaz
Selamat sejak dua bulan lalu.

“Pihak kami akan cuba menyajikan persembahan terbaik kepada semua peminat yang membeli tiket. Ini kali pertama Misha, Sarah dan Noryn bergabung di pentas IB dalam sebuah konsert khas.

“Saya juga terharu kerana mendapat bantuan daripada mereka yang berpengalaman seperti Pengarah Konsert, Jennifer Thompson dan barisan pemuzik yang berpengalaman seperti Steve Thornton, Zahid, Condrado Coni, John Thomas, Azmi dan lain lain serta Koreografer Alam Wakaka dan Penggubah Muzik, Sze Wan,” katanya.

Edd Radze berkata, sebanyak 33 lagu solo serta secara medley akan diperdengarkan dalam beberapa segmen dan kesemua lagu digubah semula oleh Sze Wan dan Nasser sendiri.

“Antara lagu popular yang akan disampaikan ialah Lady Marmalade, Listen, Bang Bang, Mulanya Di Sini, Khayalan dan rangkaian lagu hits masing-masing seperti Sampai Bila,
Semakin dan Fantasi O Realiti.

“Apa yang istimewa, konsert ini juga menampilkan satu segmen khas tribute kepada kumpulan artis wanita popular Malaysia, Feminin dan juga para penyanyi wanita terkenal Malaysia yang lain seperti Fairuz Hussein, Famiza, Freedom, Anita Sarawak dan
Black Dog Bone.

“Konsert tersebut akan turut diserikan dengan barisan lapan penyanyi latar yang disulami koreografi yang jarang diketengahkan dalam konsert tempatan lain,” ujarnya lagi.

IMG_9891 (1)
Konsert Soul Sisters menggabungkan tiga penyanyi hebat iaitu Misha Omar, Siti Sarah dan Noryn Aziz.

Selain itu, Konsert Soul Sisters bakal menggabungkan kepakaran teknikal, penataan cahaya, visual dan bunyi yang bertaraf antarabangsa.

Pada majlis ini juga penganjur turut menyampaikan tiket kepada pemenang terawal #soulsisterconcertchallenge yang memuat naik gambar mereka di Instagram, baru-baru ini.

Sementara itu, Misha mengakui dia sangat teruja untuk berkongsi pentas dengan dua lagi artis pada Konsert Soul Sisters yang julung kali dianjurkan itu. B

Bagi Noryn pula, impiannya menjadi nyata kerana dapat beraksi dalam konsert besar sementara Sarah pula tidak sabar mendendangkan lagu kegemarannya untuk hiburan peminat.

Tiket-tiket konsert masih dijual pada harga RM755 (Meet & Greet), RM555 (Diamond), RM355 (Platinum), RM255 (Gold) dan RM155 (Silver) dan boleh ditempah menerusi laman web www.airasiaredtix.com.

Sebarang pertanyaan mengenai tiket juga boleh dibuat melalui e-mel [email protected]. – MalaysiaGazette