Gabungan jentera UMNO dan Pas Gombak yang dimeterai di Gombak malam tadi.

KUALA LUMPUR – UMNO dan Pas Gombak menjadi antara kawasan parlimen pertama memeteraikan kerjasama.

Ketua UMNO Bahagian Gombak, Senator Datuk Megat Zulkarnain Omardin berkata, kerjasama kedua-dua parti merupakan detik indah yang ditunggu-tunggu masyarakat Melayu di negara ini.

“Sekian lama berpecah belah dan dihasut supaya terus menerus bertelingkah namun akhirnya bersama.

“Allahyarham ayahanda saya (Mahaguru Omar Din) ada menulis menyatakan bahwa kesan PRU-13 lalu, walaupun BN masih memenangi betapa bahayanya peranan DAP memecah-belahkan masyarakat orang-orang Islam dan Melayu di negara ini.

“Susunan yang diatur dengan begitu cantik, skrip yang ditulis oleh Allah SWT dan akhirnya UMNO dan Pas Gombak adalah antara kawasan yang pertama mengadakan pertemuan sebegini, bermaksud pertemuan diperingkat cawangan, inilah satu-satunya pertemuan yang menggerunkan musuh-musuh Islam dalam negara pada hari ini,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Permuafakatan Ummah Gombak dekat sini dipetik dari UMNO Online malam tadi.

Menurut Megat Zulkarnain, UMNO dan Pas mesti bersatu demi orang-orang Melayu yang sekian lama kita telah dihasut supaya terus bertelingkah.

“UMNO telah menerima kekalahan pada PRU-14 lalu dengan ketentuan Allah dan terima dengan hikmah di sebalik kekalahan itu, rupa-rupanya ada hikmah di sebaliknya apabila hari ini di dewan yang mulia ini UMNO dan Pas dapat bertemu dan ini adalah rahsia pertemuan ummah pada malam ini.

“Kami UMNO Bahagian Gombak menyatakan serius dengan penyatuan ummah ini, ‘sekali kita melangkah penyatuan ini, kita tidak akan berundur dan tidak akan pastikan penyatuan ini akan kekal selamanya, ini janji UMNO Bahagian Gombak… insya-Allah,” tegasnya.- MalaysiaGazette