Mohamed Salah

HUDDERSFIELD TOWN – Sadio Mane dan Mohamed Salah menjaring empat gol bagi membantu kemenangan besar Liverpool 5-0 ke atas Huddersfield Town dalam saingan Liga Perdana Inggeris awal pagi tadi, sekali gus kekal memberi tekanan dalam perebutan gelaran liga ke atas Manchester City.

Liverpool kini mendahului dengan 91 mata, dua mata di depan City namun anak buah Pep Guardiola akan kembali merampas kedudukan teratas liga jika menewaskan Burnley, esok.

Dalam saingan pagi tadi, Liverpool hanya memerlukan 14 saat untuk membuka jaringan apabila pertahanan tuan rumah, Jon Gorenc Stankovic tersalah hantar bola kepada Salah yang berada di luar petak penalti lalu mengumpan kepada Naby Keita yang mudah menolak masuk gol pendahuluan.

Huddersfield Town yang sudah tersingkir ke Liga Kejuaraan terus ketinggalan apabila Mane menanduk masuk gol kedua pada minit ke-23.

Salah memastikan Huddersfield ketinggalan 0-3 sebelum rehat sebelum Mane menjaringkan gol keduanya pada minit ke-66.

Salah terus memastikan pelawat terus berpesta apabila mendahului 5-0 di hujung babak kedua dengan menolak mudah hantaran Robertson. – MalaysiaGazette