Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berjalan keluar selepas bicara kes dana milik syarikat SRC International Sdn Bhd di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 08 MEI 2019.

KUALA LUMPUR – Sambil tersenyum lebar dan nada menyindir, Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan apa prestasi sebenarnya Pakatan Harapan (PH) menjelang setahun pemerintahannya.

“Prestasi apa? Sudah tiga kali kalah berturut-turut dalam Pilihan Raya Kecil (PRK),” kata bekas perdana menteri itu selepas ditanya sekumpulan wakil media di Mahkamah Tinggi hari ini.

Najib yang ketika itu dalam perjalanan ke kereta selepas menghadiri prosiding SRC International yang dikaitkan dengan dirinya bersambung esok.

Baru-baru ini, Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah memberikan peratusan sebanyak 50 peratus prestasi barisan menteri kabinet  selepas setahun PH mengambilalih pentadbiran negara.

Dalam pada itu, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan turut mengesahkan akan berangkat untuk menemui rakyat Sabah sebelum PRK Sandakan nanti.

“Ya, saya akan ke Sandakan nanti,” katanya ringkas walaupun tidak memberikan apa-apa maklumat terperinci mengenainya.

Semalam, Pengerusi UMNO Sabah, Datuk Seri Bung Mokhtar Radin sudah mengesahkan kehadiran Najib dan juga Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan ke Sandakan pada Jumaat ini.

Najib yang terkenal dengan jenama ‘Bossku’ itu dipercayai antara punca kemenangan PRK berturut-turut selain amat di senangi oleh penduduk setempat. –MalaysiaGazette

TERKINI : Saya Beri 50% Markah Prestasi Ahli Kabinet PH – Tun Mahathir