Datuk Aliff Syukri berswafoto bersama Marsyila Zakaria dan anak-anaknya ketika membuat lawatan mengenai kesempitan hidup mereka menjelang sambutan Aidilfitri di PPR Desa Tun Razak Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur. foto IQBAL BASRI, 22 MEI 2019

KUALA LUMPUR – Usahawan dan selebriti terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri melahirkan rasa terkejut beliau dengan kisah ibu beranak tujuh, Marsyila Zakaria yang tular minggu lalu.

Menurut beliau, rasa pilu menyelubungi hatinya apabila melihat keadaan rumah dan kehidupan yang disifatkan sebagai daif.

“Saya terkejut apabila wujud lagi golongan yang semiskin ini dengan hanya berlaukkan garam.

“Saya datang kerumah ini pun sebab ramai sangat yang minta saya bantu keluarga ini. Memang niat saya untuk bantu mereka selagi saya mampu.

“Saranan saya kepada orang-orang yang senang. Bantulah mereka yang ada anak autisme dan tidak berkerja tapi mungkin banyak lagi orang yang perlu dibantu,” katanya kepada Malaysia Gazette hari ini.

Pertemuan antara Aliff dan Marsyila dirancang Malaysia Gazette setelah pengguna media sosial memohon agar usaha kosmetik itu segera membantu Marsyila sekeluarga.

Aliff yang hadir bersama isterinya, Datin Nur Shahida Mohd Rashid tiba di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Tun Razak pada jam 3.30 petang dan meluangkan masa kira-kira 45 minit.

Kedua-duanya mereka turut memberikan sumbangan berupa keperluan dapur dan wang tunai kepada Marsyila dan anak-anaknya.

Tambah Aliff, ini merupakan salah satu kempen beliau dalam membantu rakyat Malaysia yang memerlukan bantuan.

“Saya harap lebih ramai datang membantu wanita-wanita yang kurang berkemampuan seperti Marsyila.

“Saya juga ada cadang beliau berniaga bersama sama dibawah AS Legecy, semoga beliau lebih berjaya dan tidak perlu bantuan lagi dan beri kepada orang lain yang lebih memerlukan,” katanya lagi. -MalaysiaGazette