Datin Seri Rosmah Mansor khatam al Quran setiap Ramadan sejak 14 tahun tahun lepas berturut-turut.

KUALA LUMPUR – Seorang pendakwah dari Kedah melahirkan rasa kagum dengan komitmen Datin Seri Rosmah Mansor kerana berjaya khatam al-Quran setiap kali Ramadan sejak 14 tahun lalu.

Ustaz Ahmad Husam Baderudin berkata, itu sisi ‘kehebatan’ isteri kepada Datuk Seri Najib Razak yang tidak diketahui ramai sebelum ini.

60423888_2128835203880351_2443057061018206208_n
Ustaz Ahmad Husam Baderudin bersama Najib.

Dalam video ceramahnya semalam, beliau mendapat tahu perkara itu daripada seorang ustaz yang mengajar Rosmah secara tadarus setiap hari sepanjang bulan Ramadan.

“Kalau Rosmah beritahu mungkin saya tidak percaya namun ia disebut sendiri oleh ustaz yang mengajarnya sendiri. Menurut ustaz itu dia datang setiap hari mendengar bacaan ayat suci dari Rosmah secara berdepan.

“Biasanya, sebelum habis Ramadan Rosmah akan khatam al-Quran dan ia sudah dilakukannya sejak 14 tahun lepas lagi cuma tahun lepas tak sempat kerana kediaman mereka diserbu polis,” kata Ahmad Husam.

Beliau baru-baru ini berbuka puasa dan solat tarawih di kediaman Najib di Pavilion dan berbual panjang sehingga pukul 1 pagi.

Ahmad Husam juga mengambil kesempatan memohon maaf kepada Rosmah kerana sebelum itu dia juga ada mengumpat perkara tidak baik kepadanya seperti yang dilakukan terhadap Najib pada tahun lepas.

Menurutnya, apa yang dilakukan oleh Rosmah sangat hebat tidak semua orang mampu melakukannya pada bulan Ramadan termasuk dirinya walaupun seorang ustaz.

 

1 Komen

Tinggal Komen

Please enter your comment!
Please enter your name here