Suami isteri yang dipercayai mendera kanak-kanak lelaki sehingga mati direman tujuh hari. foto Bernama

YAN –  Sepasang suami isteri direman tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes seorang kanak-kanak lelaki dua tahun yang meninggal dunia pada 25 Mei lepas, disyaki akibat didera bapa tirinya di Jalan Yan, Guar Chempedak dekat sini.

Perintah reman itu dikeluarkan di Mahkamah Majistret Yan oleh Majistret Nurul Rasyidah Mohd Akit.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Ketua Polis Daerah Yan DSP Shahnaz Akhtar dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan lelaki berusia 28 tahun dan wanita berumur 22 tahun itu juga didapati positif dadah ketika tangkapan dibuat ke atas mereka.

“Suspek lelaki tersebut juga mempunyai rekod lampau berkaitan melupuskan barang kes dan dadah iaitu masing-masing mengikut Seksyen 414 Kanun Keseksaan dan Seksyen 39A(1) ADB (Akta Dadah Berbahaya),” katanya.

Semalam media melaporkan mangsa Muhammad Aqil Hairi Mohd Azrul maut selepas mengalami kecederaan dalaman dipercayai akibat dipukul dengan objek tumpul.

Shahnaz dipetik sebagai berkata dalam kejadian jam 7.30 malam itu mangsa ditemui terbaring dalam keadaan tidak sedarkan diri di lantai rumah di Jalan Yan, Guar Chempedak sebelum bapa tirinya membawa Muhammad Aqil ke hospital dan doktor mengesahkan mangsa telah pun meninggal dunia. – MalaysiaGazette