Datuk Seri Siti Nurhaliza. foto SYAFIQ AMBAK, 22 JUN 2019

KUALA LUMPUR – Sejak kebelakangan ini, dunia hiburan dikecohkan dengan kes perceraian melibatkan beberapa selebriti.

Senario itu menyebabkan segelintir netizen menyifatkan musim cerai untuk golongan artis.

Bagi penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza mengakui bukan individu yang terbaik untuk memberikan pandangan atau komentar mengenai isu terbabit.

“Saya bukanlah orang yang terbaik untuk memberikan pandangan atau nasihat mengenai isu ini. Saya sendiri pun masih melalui perjalanan hidup dan kita semua memanglah berkahwin bukan untuk bercerai.

“Kalau boleh, sebelum berkahwin kita mengenali pasangan, menerima kelebihan dan kekurangan dia, itu yang penting.

“Tujuan kita berkahwin selain daripada nak menghalalkan, membuat masjid, ikatan suami isteri itu. Kita kena menerima pasangan kita baik dan buruk. Seikhlasnya dan sejujurnya.

MGF220619_SITI NURHALIZA PERJUMPAAN HARI RAYA09
Penyanyi, Datuk Seri Siti Nurhaliza beramah mesra bersama peminat pada Majlis Perjumpaan Hari Raya di The Pearl Kuala Lumpur. foto SYAFIQ AMBAK, 22 JUN 2019

“Kita tidak sempurna. Apa yang kita ada sekarang ini pun hanya pinjaman Allah. Jadi, kalau kita jujur dengan ikatan perkahwinan itu, insya-Allah sampai bila-bila pun kita boleh kekal. Keimanan tu kena tinggi,” jawabnya panjang lebar.

Siti berkata demikian ditemui di Majlis Perjumpaan Hari Raya Datuk Seri Siti Nurhaliza dan Sitizone di The Pearl Kuala Lumpur baru-baru ini.

Siti turut diminta mengulas mengenai isu yang terjadi kepada sesetengah individu yang seakan gemar membuka aib pasangan masing-masing di laman sosial.

“Sebenarnya semuanya di tangan kita, kita nak jadikan ia macam mana. Sama ada peribadi kita ini dipertontonkan oleh orang atau pun tidak, semua terletak pada diri kita kan.

“Jadi, sebaiknya kalau aib ke, apa ke? Baik kita jaga dan simpankan. Supaya nanti di sana tu segala-galanya tertutup, tidaklah dipertontonkan oleh orang. Tepuk dada tanya iman,” kata Siti lagi. – MalaysiaGazette