TUn Dr Mahathir Mohamad bersama Lim Kit Siang.

SHAH ALAM- Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad tetap dengan ‘fatwanya’ mendakwa ibadat haji yang dilakukan menggunakan wang sumbangan 1MDB tidak mabrur.

Walaupun dikecam mufti dan ahli agama, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu tetap dengan pendiriannya sambil mendakwa ia datang daripada wang haram.

Malah Mahathir mendakwa mufti dan dan ahli agama mempertahankan 1MDB kerana mereka bekerja dengan kerajaan.

“Minta maaf? Yang kata saya salah itu semua dibayar, dia terpaksa ampu, bodek. Jika tunai haji dengan duit curi, kita tahu makanan haram you makan juga, tidak tahu tidak apa.

“Tapi kamu tahu, mana dapat haji mabrur, tak dapat langsung. Bila jadi mufti kena pujila kerajaan,” ujarnya pada sidang media selepas melancarkan lagu dan laman web rasmi PPBM hari ini.

Dalam masa yang sama, Mahathir menafikan pihaknya ada perbincangan mengenai siapa layak menjadi Perdana Menteri kerana apa yang penting mahu memenangi pilihan raya terlebih dahulu.

Beliau juga menafikan dirinya ada pakatan sulit dengan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang berhubung pemilihan PM dalam kalangan pembangkang seperti yang ditular di media sosial.-MalaysiaGazette