Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu hadir pada Sidang Dewan Rakyat di Bangunan Parlimen, Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 27 NOVEMBER 2019

KUALA LUMPUR – Mohamad Sabu memilih untuk tidak mengeluarkan sebarang komen dalam isu abu bekas pengasas Komunis, Chin Peng sehingga Kementerian Dalam Negeri (KDN) melengkapkan hasil siasatan terhadap isu abu dibawa pulang September lalu ke negara ini.

Menteri Pertahanan itu berkata, sehingga itu beliau tidak boleh mengeluarkan sebarang kenyataan tanpa mengetahui maklumat penuh berhubung perkara itu.

“Biar KDN siasat, saya tak boleh buat apa-apa kenyataan sehingga KDN selesai siasatan,” katanya secara ringkas ketika diserbu wartawan untuk mendapatkan reaksinya di lobi Parlimen pagi ini.

Ditanya adakah tindakan kerajaan membenarkan abu Chin Peng dibawa pulang September lalu ke negara ini akan menggores hati komuniti Melayu, Ahli Parlimen Kota Raja itu juga enggan mengulas lanjut.

Sebaliknya beliau hanya membalas pertanyaan pemberita dengan jawapan:”sehingga KDN keluarkan hasil siasatan.. saya akan komen selepas itu”.-MalaysiaGazette

2 Komen

    • Orang tidak ada semangat juang akan berkata seperti itu. Sebab ibu bapa tidak tahu sejarah melaysia. mungkin janarasi B. Kebanyakan yang berada dimelaysia sekarang.

Comments are closed.