KUALA LUMPUR – Bank Muamalat Malaysia Berhad (Bank Muamalat) mengesahkan empat lagi kakitangannya di cawangan Kota Kinabalu telah disahkan positif virus Covid-19.

Ini menjadikan jumlah jangkitan di cawangan itu kepada lima orang dan semuanya dirawat di hospital kerajaan.

Cawangan Kota Kinabalu yang terletak di Dataran Komersial Aeropod, Jalan Kepayan ditutup minggu lalu untuk membolehkan prosedur pembersihan dan pembersihan menyeluruh dilakukan, setelah seorang pekerja didapati positif virus Covid-19.

Sebagai langkah berjaga-jaga, semua rakan sekerja yang telah kontak langsung dengan pekerja tersebut telah diminta untuk kuarantin sendiri di rumah selama 14 hari.

Untuk mengurangkan kemungkinan risiko kesihatan kerana peningkatan jumlah kes Covid-19, waktu operasi cawangan Bank Muamalat terpilih telah disemak semula kepada 9.15 pagi hingga 3 petang.

Bank Muamalat mengambil langkah agresif untuk menjaga kesihatan dan keselamatan pelanggan, kakitangan dan komuniti sambil memastikan penyampaian perkhidmatan kewangan penting dengan lancar.

Ini termasuk mengikuti protokol perubatan pihak berkuasa kesihatan tempatan dan melaksanakan garis panduan ketat berkaitan dengan interaksi sosial, kebersihan, perjalanan dan kunjungan ke Bank Muamalat. – MalaysiaGazette