Isham Jalil Information Chief Selangor BN sacks
Isham Jalil

KUALA LUMPUR – Isham Jalil telah dilantik sebagai Ketua Penerangan UMNO Malaysia berkuatkuasa hari ini susulan peletakan jawatan oleh Shahril Hamdan Sufian.

Menurutnya, perkara itu dimaklumkan oleh Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Setiausaha Agong UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan selepas perbincangan tertinggi parti.

Dalam kenyataan medianya, Isham meminta mendoakannya dan mengucapkan terima kasih ke atas perlantikan itu dan ke atas kepercayaan parti terhadapnya.

“Walaupun pelbagai cabaran dan dugaan yang akan kita tempuhi bersama di kala ini, kita tidak boleh berputus asa. Tanggungjawab ini adalah berat lebih-lebih lagi di kala kita berada dalam kekalahan dan kesempitan ini.

”Sebab saya percaya kita perlu membuat pembaharuan kepada parti dari dalam. Saya tidak akan lari dari perjuangan dan akan terus istiqamah dan berkorban untuk parti bersama akar umbi demi agama, bangsa dan tanah air, justeru Sebab itu saya terima tanggungjawab ini dan akan memegang amanah ini dengan sebaiknya walaupun kita sudah tidak punya apa-apa. Doakan saya,” ujarnya. – MalaysiaGazette