Pesawah menenguk air minuman bagi menghilang dahaga selepas seharian melakukan kerja-kerja membajak dalam keadaan cuaca panas ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette berikutan fenomena bahang dan cuaca panas di tahap 1 (berjaga-jaga) dengan suhu maksimum harian antara 35C hingga 37C sekurang-kurangnya tiga hari berturut-turut di Jempol, Negeri Sembilan. Foto MUHD NA’IM, 02 MEI 2023.
Gelagat dua pelajar menghilangkan dahaga dan menyejukkan badan dalam keadaan cuaca panas ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette berikutan fenomena bahang dan cuaca panas di tahap 1 (berjaga-jaga) dengan suhu maksimum harian antara 35C hingga 37C sekurang-kurangnya tiga hari berturut-turut di Bandar Seri Jempol, Negeri Sembilan. Foto MUHD NA’IM, 02 MEI 2023.
Seekor ayam mencari makanan di kawasan sawah yang kering dalam keadaan cuaca panas ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette berikutan fenomena bahang dan cuaca panas di tahap 1 (berjaga-jaga) dengan suhu maksimum harian antara 35C hingga 37C sekurang-kurangnya tiga hari berturut-turut di Jempol, Negeri Sembilan. Foto MUHD NA’IM, 02 MEI 2023.
Seorang anggota Majlis Perbandaran Jempol melakukan kerja-kerja pembersihan dalam keadaan cuaca panas ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette berikutan fenomena bahang dan cuaca panas di tahap 1 (berjaga-jaga) dengan suhu maksimum harian antara 35C hingga 37C sekurang-kurangnya tiga hari berturut-turut di Jempol, Negeri Sembilan. Foto MUHD NA’IM, 02 MEI 2023.
Pejalan kaki dilihat menggunakan payung bagi berteduh dalam keadaan cuaca panas ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette berikutan fenomena bahang dan cuaca panas di tahap 1 (berjaga-jaga) dengan suhu maksimum harian antara 35C hingga 37C sekurang-kurangnya tiga hari berturut-turut di Jempol, Negeri Sembilan. Foto MUHD NA’IM, 02 MEI 2023.